Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

fredag 13 juni 2014

Hjärtligt

Pyret hade ett litet hål i sitt hjärta när hon föddes, ganska vanligt sas det och inte jätteallvarligt men ändå något som behövde följas upp. Antar att man hade behövt laga det om det inte växt ihop själv. Men det var just vad det gjorde, lagade sej själv, vi var och kollade det igår.
Tanken slog oss efteråt att vi förväntade oss att allt skulle vara bra, att hålet kunde finnas kvar var inget vi reflekterat över. 
Skönt i alla fall att allt är bra och vi slapp ju oroa oss i onödan :)

Idag blev det spontan sjösättning av båten, skönt att inte ha en bokad tid som man måste stressa för att passa. 

Imorgon börjar trollets dansläger, fem dagars danskurs två timmar om dagen, det har hon sett fram emot länge nu. Hoppas verkligen det blir så kul som hon tror.
Efter det är det bara pyrets dop kvar och sen är det semester! En tur till västkusten är inplanerad och nån tur med båten måste det ju bli nu när den ligger beredd vid bryggan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar