Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

torsdag 29 maj 2014

Mekanikern

Känner mej fortfarande lite stolt efter gårdagens fix med båten. Det är ju lite sådär med båtar, man måste nästan kunna fixa det mesta själv, det är inte detsamma som med bilen som man lätt kan köra till verkstaden när den behöver servas eller lagas.
Visst finns det väl båtverkstad också men det är ju ett helt projekt att bara få iväg den dit...
I alla fall så har det regnat in ganska mycket i båten under vintern och man vill ju helst att vattnet ska vara utanför, inte i. Därför ville jag få igång länspumpen som slutade fungera för allt för länge sedan.
Så jag tog med en ny pump, en kasse med verktyg och familjen ner till båten och satte genast igång, jag ville klara det själv, bra för självkänslan typ.
Min tanke var att är man bara noga och tittar hur den trasiga pumpen är inkopplad så klarar man att sätta dit en ny på samma sätt. Det hade jag helt rätt i och jublade när jag var färdig, alldeles för tidigt visade det sej för det hjälpte inte att sätta dit en ny.
Nedslagen av motgången tog jag amningspaus och fikapaus och inhämtade lite råd från gubben och envis som jag är var jag ju tvungen att fortsätta. Vi enades om att det vore en bra idé att leta efter en säkring så det gjorde jag. Följde kablar, skruvade isär pulpeten uppifrån, följde ännu mer kablar, skruvade isär pulpeten underifrån, kröp på golvet och svor, följde ännu mer kablar och hittade till slut... en trasig säkring! Vilken seger :-) Ingen big deal för en mekaniker kanske men för mej var det det :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar