Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

tisdag 27 maj 2014

Finaste rosorna

De pryder sin plats i hyllan och sprider värme inombords när jag ser dem. Det är såklart morsdagsbuketten som trollet kom med i söndags. Röda fina rosor som hon stolt berättade att hon valt helt själv. Det var hon och C som kom, jag bjöd på lite fika innan de åkte tillbaka till trollets pappa och vidare till farmor.
Det är något speciellt att bli uppvaktad på mors dag, jag blev jätteglad, det är ju där i alla fall jag har min svaga punkt, som mamma.
Man vill verkligen vara världens bästa mamma, inte på det där "lätta" sättet där man bara låter barnen få precis som de vill utan på det där sättet som ger dem en bra start i livet. 
Och att då få en bukett med blommor på mors dag, trots att man med jämna mellanrum blir kallad för dumma korv för att hon inte får göra precis som hon vill, det känns bra :-)

Pyret då, jo henne fick jag äran att bära i sele på magen i de tre timmarna som vi var ute och letade stolpar (friska Grums) det var inte heller fy skam.

Min egen mor bakade jag en tårta till, hoppas hon blev lika glad som jag :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar