Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

fredag 9 maj 2014

Ett år sen sist

Det är maj igen, ett år senare. Jag har ingen balkong längre att göra sommarfin, jag har en hel trädgård, jag har inte bara ett troll längre, jag har två, och en gubbe dessutom :-) Min lilla familj har fördubblats kan man säga, det är bara kissarna som fortfarande bara är två till antalet. Två för mycket tycker 25% av familjen, alldeles lagom tycker 50% av familjen och den sista lilla 25-procentaren är inte så stor så hon uttryckt någon åsikt i frågan än.
14 veckor är hon nu pyret och helt underbar. Att jag var rädd för att mitt hjärta inte skulle rymma kärlek för ett barn till känns nu helt befängt, ja mycket konstigt har man oroat sej för och det blir säkert mer framöver, helt säkert :-)
Men helt lätt är det inte att tvingas inse att man inte kan fortsätta behandla trollet som sin lilla minsting längre, hon börjar bli en stor tjej. Det är lite som den där dikten av Karin Boye "visst gör det ont när knoppar brister..." Man är så stolt över sin stora tjej men samtidigt känner man att det går alldeles för fort, smärtsamt vackert :-) Sluta tramsa skulle hon nog säga nu och det ska jag.
Jag är mammaledig åtminstone resten av året, sommaren ligger framför oss. En sommar som i min fantasi kommer fyllas av härliga familjeutflykter (mamman i lång böljande sommarklänning, pappan i ledig naturvit linnekostym och två söta barn, picknickkorg som packat sej själv, klingande glada skratt och idel sol...)
Fantasin har nog fastnat i någon tidig 1900-talsidyll, typ Madicken :-) I själva verket blir det en mamma i morgonrock och foppatofflor som slänger ner ett paket mamma scans köttbullar i en icakasse och släpar med två otåliga ungar och en pappa i skinnställ på båttur, eller något mittemellan kanske :-)
Sluttramsat!

1 kommentar:

  1. Härligt att du är tillbaka :)
    Och du hälsa din underbara lilla familj!
    Kram <3

    SvaraRadera