Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

fredag 9 maj 2014

Allt man borde

Sitter i soffan med pyret vid bröstet, hon äter lite, sover lite, vaknar och äter igen. Behagliga, stillsamt svängiga toner från creedence sveper genom rummet och jag bilppar på min telefon jag. Spelar tills "liven" tar slut i något fånigt spel, läser mail, mest reklam, senaste modet från än den ena, än den andra, tänker tillbaka på tiden då de där kläderna faktiskt skulle ha varit snygga på mej, men nu...
Kollar lite på FB om det "hänt något nytt" men det är inget revolutionerande :-)
Tankarna styr över till en massa grejer som börjar med " jag borde..." 
Det blir så mycket efter en stund så jag vet till slut inte egentligen vad det är som jag verkligen borde... Är det något av det som spelar någon roll? 
Nä, lutar mej tillbaka och njuter av musiken, värmen och doften från lilla pyret. Måste ju ha några borden kvar att sortera i huvudet nästa gång jag ammar också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar