Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

onsdag 1 maj 2013

Ny erfarenhet

Känslan när ungen står i hallen och ropar -hej då, nu går jag till min kompis och sedan smäller igen dörren...
Nu bor visserligen kompisen i ingången bredvid och de har varit ute på baksidan mest hela dagen så jag har både hört och sett dem från balkongen... men ändå! Vad ska man göra hela dagen när inte trollet är hemma och testar mina gränser, tvingar mej att leka med barbie eller konstant ropar mamma kolla nu?
Jo, först skyndar man sej att dammsuga, "så jag i alla fall hinner det," sedan kastar man sej över crosstrainern, "gôtt om man hinner träna också," efter det tar man den snabbaste duschen någonsin, man vill ju helst höra barnen hela tiden. Och sedan... ja vad då? :-)
Sätter sig ner och grubblar över hur gammal hon är nu igen mitt lilla troll, var det fyra eller fjorton :-)
Men jag fick ju vara med och bygga ihop studsmattan på förmiddagen i alla fall och hon kom hem och bråkade lite med mej när det var dags att äta.
Ja minsann, det här var en helt ny erfarenhet, får öva mig lite tror jag :-)

Fast hon är nog fyra ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar