Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

lördag 11 maj 2013

Cykelns dag

Helt ovetandes om vad det är för dag idag så har vi ägnat oss åt den perfekta sysselsättningen för just den här dagen som visst är cykelns dag.
Friska Grums har ju dragit igång igen så vi har helt enkelt cyklat runt och orienterat hela förmiddagen innan det var dags att gå till jobbet.
Så idag har jag varit biker på ett annat sätt kan man säga :-)
Det där med biker och bikergumman förresten, kollade för skojs skull om det finns någon särskild betydelse och döm om min förvåning när jag läste det här på Wikipedia: "Biker är en person tillhörig motorcykelburen subkultur från åtminstone 1970-talet. En biker är företrädesvis en person som äger och kör en chopper eller en bobber, till skillnad från en person som kör en caféracer som istället kan kallas till exempel knutte eller rocker."
Haha, känner inte riktigt att jag passar in på den beskrivningen :-)
I min ordbok skulle det stå något i stil med: En person som äger en cykel/motorcykel och gärna använder den.
Mer nischat än så behöver det inte vara.


Inte riktigt så jag ser ut...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar