Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 20 maj 2013

Be-bop-a-lula

Tänk vilken skillnad det är när trollet är på gott humör och finner sej i att mamma har sista ordet.
Har haft en period nu där allt jag sagt och gjort har ifrågasatts och protesterats vilt emot och då är det inte kul att göra någonting, när minsta lilla förvandlas till viljornas kamp. Det är tufft för en mamma att se sin lilla tjej skrika tills hon nästan tappar andan och inte slutar förrän hon är alldeles för utmattad för att fortsätta. Men det där med att stå på sej och hålla på gränserna är visst viktigt så det har jag gjort så gott jag kunnat och inte alltid med torra ögon. Hon har suttit på köksbänken (för där sitter hon still) och jag på en pall bredvid (så hon inte ska ramla ner) och bara hållt händerna för öronen tills hon lugnat sej såpass att det gått att resonera. Vilken syn :-)
Men nu verkar det som sagt som att vi har gränserna klara för oss för den här gången :-) Puh! Jublade inombords när jag fick göra kvällsmat åt henne, haha, man är att bra konstig! En riktig kanonvecka har vi haft och vi avslutade den med att sjunga be-bop-a-lula om och om igen tillsammans vid frukostbordet i morse :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar