Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

onsdag 3 april 2013

Vårtecken

Jag väntar och väntar på våren! Och med vår menar jag värme. Är så trött på täckjacka och tunga kängor nu och på den tjocka isen på min parkeringsplats. Trött på grå snö, mitt vildvuxna hår och min vinterbleka uppsyn...
Fy va trist!
Men det finns hopp :-)
Isen och snön smälter sakta, sakta. Jag har lyckats hugga fram avloppsbrunnen under min bil, jag skulle kunna boka en tid hos någon av landets alla frisörer och solen delar faktiskt ut lite färg.
Och om man ser sig lite omkring så finns det mer än ett tecken på att våren är på gång.


Okej, nu känns det genast bättre :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar