Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

tisdag 5 mars 2013

Utebliven önskad effekt??

Jaha, då har man legat i och tränat. Kört crosstrainer och sprungit om vartannat. Har hållit i det riktigt bra tycker jag. Tänkte att jag skulle slippa köpa nytt skinnställ till sommaren och att man skulle våga vistas på offentliga badstränder iförd för platsen lämplig utstyrsel...
Men vad händer? Såvitt jag kan se, eller känna, så är det "bara" konditionen som bättrar på sig. Orkar numer springa min runda såpass lätt så jag roar mig med att öka farten. Men vågen vägrar att visa någon viktminskning och spegeln vägrar visa någon figurförbättring.
Fast det är klart, fortsätter jag träna såhär så behöver jag inget skinnställ för då springer jag lätt ifrån alla motorcyklar i stället och med den hastigheten är det ingen som hinner se mig på stranden innan jag ligger och guppar i vattnet :-) Och det är ju ingen dålig grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar