Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

torsdag 21 mars 2013

Nödlögner

Alla föräldrar drar väl till med små vita lögner till sina barn ibland, eller?
Idag fick jag till en klockren som jag skäms lite för men det var ju för att jag ville hennes väl :-)
Hon har legat orkeslös på soffan hela dagen idag, utslagen av en kräkattack igår och feber idag.
Vid ett tillfälle när febern toppade klagade hon på värk i benen och jag såg min chans att få i henne någon ynka liten energi i form av några klunkar nyponsoppa.
-Det är nog för att du håller på att krympa, sa jag och fortsatte; du vet, äter man dåligt så växer man dåligt, äter man inte alls så krymper man.
Stackarn blev mer förskräckt än vad jag hade tänkt mig, hon blev rädd att hennes fyraårsdag med kalas och allt på söndag skulle ställas in men hon fick i sig nyponsoppan i alla fall och jag inbillar mig att det gjorde henne gott.
En alvedon på det och feber och värk försvann, vips så hade hon slutat krympa.
Antar att det är sådant här man får äta upp någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar