Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 24 mars 2013

Kalashelg

Bokstavligt talat, det har bara varit kalas den här helgen :-) Igår var det trollets söta kusin L som bjöd på sexårskalas, och idag var det mitt eget lilla troll som ställde till med fyraårskalas. De börjar bli stora nu tjejerna! Och väldigt bestämda båda två, att de är släkt tar sig olika uttryck, det är t.ex. av någon anledning strängeligen förbjudet att sjunga på deras kalas, hmmm, jag som sjunger så vackert! ;-)
Nåja, åtminstone trollet får ju "njuta" av min skönsång resten av året.

Något nytt har jag lärt mig idag också, man behöver inte ha röstkortet med sig för att få rösta... Tänk om jag vetat det innan idag, då hade jag aldrig kommit på tanken att leta i pappersinsamlingen för att försöka finna mitt förlorade kort :-) Som tur var fick jag i alla fall veta det i tid för att hinna till röstlokalen och lägga min röst i den lokala folkomröstningen, utan kort :-)

1 kommentar:

  1. Fyra år, tänk att det är fyra år sen, som jag kom och kikade på den lilla skruttan :)
    Krama henne från Mig ;) <3

    SvaraRadera