Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

lördag 30 mars 2013

Goaste tjejen

Nu ska vi gå upp manar trollet på, tidigt på morgonen. Det är ljust fortsätter hon.
Mmm, svarar jag, kan vi inte sova lite till? På våren blir det ju ljust redan på natten försöker jag.
Men jag är pigg!
Inser att det inte är någon idé att fortsätta dividera.
Okej, säger jag men vi får ta det lite lugnt för jag har så ont i huvudet. (Spända nackmuskler gör sig ofta påminda på morgonen med hjälp av hiskelig huvudvärk)
Det fixar jag, lovar trollet, sätt dig bara i soffan så ska jag ordna huvudmedicin och frukost!
Vilken tjej! Nu fick jag assistera lite med te och värktablett men ändå :-) Hon gjorde smörgåsar och serverade allt i rummet <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar