Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 13 januari 2013

Precis vad jag behövde

Storslagna vyer från Irlands vilda natur och lite romantik, made my day.
Låt mig förklara.
La mig i morse efter en alltför händelserik natt på jobbet. Väcktes tidigare än jag hade önskat av vassa toner från ett gräl. Gick upp och smällde igen dörren till sovrummet på äkta tonårsmanér, bara för att.
Använder väl den extra tiden till att ta hand om tvätthögen då tänkte jag men, för första gången någonsin(?) var tvättstugan upptagen på en söndag.
Hänger upp gardinerna som trollet beställt i hennes rum istället.
Slår halvt ihjäl mig när jag trampar rakt ner i hennes lilla  korgstol från pallen jag stod på. Nåja, jag fick en rejäl bula på smalbenet i alla fall och det gjorde ont, riktigt ont.
Efter detta så var en, egentligen ganska dålig men ack så oförarglig, amerikansk/irländsk romantisk komedi kryddad med skrock och sägner, något som åtminstone vägde upp dagen.
Så, nu är jag redo för sista natten på jobbet för den här veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar