Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 27 januari 2013

Klurigt

I sann båtägaranda gillar jag att komma på egna kluriga lösningar, uppfinna lite. Trixet är att tänka igenom allt noga innan man gör slag i saken, vända och vrida på alla detaljer så det inte blir som häromdagen. Presenterade på skoj en idé för min chef som tittade in i manöverrummet. En idé som fem minuter tidigare ploppat in i mitt huvud och var därför inte särskilt genomtänkt. Meningen var i alla fall att vi skulle kunna öka produktionen.
Det föll på en simpel detalj kan man säga och i sådana lägen önskar man att man hållit tyst tills man tänkt klart :-)
Ja, ja, jag bjuder på den och fortsätter klura så kanske jag kommer på något riktigt bra till slut :-)
Fast just nu är det en ritning till en kombinerad sittplats/soldäck i båten som börjar ta form i hjärnan.

1 kommentar: