Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 9 december 2012

Vad är det frågan om?

Rattade min bil lugnt och försiktigt genom samhället efter en lång natt på jobbet, hade redan mentalt krupit ner i sängen under ett varmt och skönt täcke.
Då får jag se två promenerande ynglingar vid vägkanten, påpälsade med björnf... (ursäkta uttrycket) på sina huvuden som den avgörande detaljen i deras "bonniga" uppsyn.
De har ingen som helst styrsel i sina steg och de ser ut att kunna hamna mitt i vägen när som helst så jag saktar ner och har lite extra koll på dem.
Precis när jag passerar dem vänder sej den ena emot mej och lägger ner hela sin kropp och själ i sin gest  när han pekar finger åt mej. Men vad nu då? Vart fick han luft ifrån? Sådant där irriterar mej. Snorunge!
Kan väl gotta mej lite i alla fall åt att han nog inte kommer att må så bra när han vaknar senare idag, med tanke på den vingliga benföringen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar