Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 3 december 2012

Om jag funnit mej

Så skulle jag inte bara tappat hakan när du lilla farbror kom upp och ringde på min dörr, för att jag precis som du gjort den bedömningen att jag behövde parkera utanför porten. Även unga raska tjejer som jag själv gör den bedömningen ibland i särskilt stressiga eller tunglastade situationer.
Nu stod du där och barskt meddelade att jag stod i vägen för din bil och du behövde komma ut, muttrade lite när jag undrade om du hade tid att vänta fem minuter. Sedan vände du på klacken och som första gradens  översittare deklarerade du att det finns bättre parkeringar "där borta."
Jag skulle bara velat fråga dej varför du då inte använder den? Det var bara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar