Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

onsdag 26 december 2012

Mitt i helga

Halva lediga julveckan har gått och vi har haft det jättemysigt hittills men det börjar bli lite bråttom om vi ska infria alla planer för veckan...
Hälsa på här, hälsa på där, mysa hemma, åka pulka, åka skridskor...
Brukar lite bittert säga att det inte är någon idé att planera för det blir aldrig som man tänkt sej ändå. Idag hade jag t.ex. planerat in pulkabacken i strålande sol, några minusgrader (inte så många så att man fryser om tårna,) grillad korv, idel glada, trevliga människor. 
Jag vet, jag driver gärna iväg lite väl i mina planer med sådant som inte går att styra över. Det är väl lite amerikansk feel good familjekomedi över mina planer. Nu regnar det ute idag och trollet är inte alls sugen på en tur till pulkabacken. Vilken film passar det in i? Någon svartvit av Bergman eller?
Det jag får försöka inse här att det kan bli bra ändå. Hör glada skratt och småprat från trollets rum där hon leker med en kompis. Det hade jag inte alls planerat :-)
Tänker inte sluta planera och de rosa molnen vill jag behålla men jag kanske kan försöka låta bli att tappa luften när det inte går i lås.
Det kan ju som synes bli riktigt bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar