Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 10 december 2012

Dumheter

Om jag fortfarande höll på med sådana där tokerier som att röka så vore det här ett sådant tillfälle då jag skulle njuta av att dra i mej giftet. Helt galet men det kan inte hjälpas.
All rekvisita är på plats för det perfekta blosset. Det är mörkt, stilla, precis lagom kallt och snöigt, för tvärtemot många andra säsongsrökare som förknippar sommaren med de godaste cigaretterna så gillade jag vintern.
Som pricken över i har jag precis avslutat min 62-timmars arbetsvecka med ett nattskift som gjort mej mer än lovligt mör i kroppen...
Meeen, nu har jag ju inte dragit ett enda bloss sedan någon gång i våras, maj tror jag, så du kan va lugn mamma, jag bara fantiserar.
Och om jag tänker efter så var jag nog mer besvärad av stanken som omgav mej efteråt och den vidriga smaken i mun än jag njöt av cigaretten...
Tar en macka och går och lägger mej istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar