Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

lördag 8 december 2012

Att försova sej

Det kan vara en pina om man vaknar med ett ryck på morgonen, man känner efter lite, det är något som inte stämmer, är jag lite mer utvilad än jag brukar vara? Något i likhet med panik smyger sej på samtidigt som man kollar klockan och katastrofen är ett faktum när man inser att man försovit sej. Sedan skruvas tempot upp till max och det kan ta hela dagen innan man lyckas varva ner igen.
Att försova sej till ett nattskift är snäppet jobbigare tycker jag, om man sovit dåligt på förmiddagen så man lägger sej en stund på kvällen.
En halvtimme innan det är dags att gå upp somnar man. Skönt tänker kroppen och varvar ner inför nattvilan, äntligen har hon förstått att man ska sova på natten.
Sen vaknar man, fortfarande med ett ryck, någon har hällt sirap i hjärnan men man vet ändå att nu måste jag upp! Det strider mot alla naturlagar och det känns. Att växla från snart varvat ner till full effekt framåt är otroligt segt.
Väck inte den björn som sover säger man ju, har man försovit sej till ett nattskift förstår man varför :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar