Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

onsdag 21 november 2012

Trött, tröttare...

Är det hösten som gör det, mörkret, avsaknaden av vinter och snö? Jag är så himla trött! En timme efter frukost ligger jag i soffan och halvsover, efter lunch halvsover i sängen, på kvällen samlar jag mina krafter och kör ett pass på crosstrainer, äter kvällsmat och somnar på soffan... Ge mej min energi tillbaka! Kände en liten energikick idag eter kiropraktorn när vi tog med picknickväskan på en liten promenad i dagsljuset, hittade ett "hemligt ställe," en promenad med ett litet troll måste ju kryddas med lite dramatik, där dukade vi upp te, kaffe, saft och bullar bland blåbärsris och granris med utsikt över vänern och med civilisationen på tryggt avstånd, härligt! Vi avslutade med en springtävling, trollet tog mej i handen för att ge mej mer fart, godingen och vi blev snabba som vinden :-)
Behöver nog mycket mer sådant. Dagsljus frisk luft och rörelse alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar