Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

onsdag 7 november 2012

Krasar i nacken

Har sovit riktigt dåligt ett tag nu, med min fantastiska slutledningsförmåga kom jag fram till att det måste bero på att det gör så ont att ligga ner. Kan va så :-)
Idag försökte jag göra något åt det genom ett besök hos kiropraktorn. Jag gillar verkligen inte hur det knakar och brakar i nacken när han rycker och drar, men det var nog nödvändigt.
En himla kul gubbe är det men jag fick lite känsla av att vara på ett sådant där militärläger som man hört talas om, först ska man brytas ner innan man kan byggas upp...
-Du skulle ju inte vinna miss hållning om man säger så, haha.
-En del har livliga reflexer och en del har olivliga, du hör helt klart till den andra kategorin!
-Oj, de här nackmusklerna var inte att leka med, så spända! Känns ungefär som ett par gamla cementsäckar som jag har ståendes i garaget...
Och till slut när man sitter där och känner sej som en påse nötter så får man höra att det här kan vi greja till. Lite träning och engagemang från mej bara och några återbesök så ordnar det sej.
Och vem tackar nej till det? Inte jag i alla fall, här ska tränas och knakas om vartannat :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar