Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

fredag 2 november 2012

Hoppsan så det kan bli.

Fröken händig, miss fixi även kallad, har varit i farten.
I trollets rum står en garderob, hennes enda garderob, inklämd mellan sänggaveln och väggen.
Dörren öppnas mot väggen och på väggen har jag satt en vägglampa, den passade bra där.
Men dörren och lampan kommer inte överens, det går inte att öppna dörren helt och därför går det heller inte att dra ut lådorna som är i garderoben. Lite irriterande.
Den enklaste lösningen här vore ju att ta bort lampan, det förstår jag också men jag gillar lampan.
Därför hängde jag om dörren så den öppnas ut mot sängavel istället. Genialt!
Om det inte vore för att lampan tar emot redan när man öppnar dörren nu istället... Trettio centimeter går det nu att glänta på garderoben...
Okej, okej, jag tar väl ner lampan då!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar