Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 11 november 2012

Hälsningar

En fördel med skiftgång är ju ledighetsveckan då jag kan mysa med min dotter och hitta på skoj saker i en hel vecka, nackdelen är ju att hon tycker det är så skönt att hon inte vill gå till dagis imorgon när det är dags att hugga i och jobba igen...

Igår bjöd jag mina nära och kära på tårta, ett litet försenat födelsedagskalas. Vi är inte många men världen kanske inte skulle klara av fler av vår sort, starka, rättframma, ordmärkande, retsamma och alldeles underbara människor :-) Men så finns det ju så fina så kallade andra hälfter också som balanserar upp oss. Tack för igår!

Idag är det fars dag, vi har skickat en hälsning till trollets far som är en jättego pappa och jag har skickat en hälsning till min far i himlen.
Fast jag gillar att tänka mej att han navigerar på böljan den blå tillsammans med andra härliga människor, hoppar iland och utforskar öar, drar roliga historier, hittar på bus och bara har det skönt i min version av Nangiala där det är evig sommar. En sådan där sommar då man kan njuta av sol och värme, insupa doften av sjö, vass och varma klippor,  äta solvarma jordgubbar, sjunka ner i mossan i skogen där det doftar av tall och gran och studera molnen som seglar förbi, se storslagna solnedgångar och vaggas till sömn av vågornas kluckande. Då och då kan man svalka sej med en dans i lätta sommarregn...
Där ska jag träffa min far igen någon dag, tills dess ska jag leva livet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar