Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 28 oktober 2012

Kulturhelg

Kreativt skapande: Passade på nu när solen var vänlig nog att le mot oss en stund att vara ute och njuta av hösten. Vi samlade på oss lite fina löv, blommor, bär, kvistar och så fick trollet göra sin egen hösttavla. Hon blev supernöjd och tavlan pryder nu hedersplatsen i hennes rum.


Evenemang: Kollade in ljusfestivalen i Borgvik, många fina ljusinstallationer, mysigt, svårfotat och lite läskigt, i alla fall om man frågar trollet. Höjdpunkten var att köpa korv med bröd, äta den också för den delen, bottennappet var eldshowen som var lite för spännande för henne. Vi skapade en glugg för hennes kärra så hon skulle se något. Satte mej på huk bredvid för att se allt ur hennes perspektiv. Stämningen byggdes upp med mäktig "munkmusik" sådan där musik med en manskör som rabblar något på latin, och vi såg några facklor som tändes. Trollet satt helt stilla på helspänn, vad skulle hända? Och så helt plötsligt dyker en gubbe upp i våran glugg, med de längsta benen trollet någonsin sett (han gick på styltor) och dessutom sprutar han eld! Det blev bara för mycket och hon ville genast åka hem. Det läskigaste var att han var så lång.

Fint men svårfångat med min kamera.
Yttrandefrihet: Tog en tur till MIO för att botanisera bland deras soffor. Trollet följde glatt med till stan för hon lovades en glass på Ikea. Och hon tyckte faktiskt det var riktigt kul att kolla på soffor, eller provsitta, i tio minuter. Sedan tröttnade hon och undrade när vi skulle fortsätta till glassen.
Det var ganska tyst i möbelaffären, en dam gick förbi soffan vi för tillfället provsatt och proklamerade för sin man att den var alldeles för enkel för henne..
Nåja, vi fortsatte runt och trollet blev bara mer och mer uttråkad och innan vi hann ut ur affären upprepade hon högt och tydligt sitt mantra: När ska vi till Ikea? Vi åker till Ikea NU!
Det fanns inte en människa där inne som missade budskapet, sofforna på Mio är inget att ha, det ska va Ikea! Eller hur var det nu? De har i alla fall mjukglass på Ikea :-)


Glass ä gott, blåbär med mjölk också!
Och sen bjöd hon på modevisning med dockkläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar