Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 22 oktober 2012

En dag i skogen

Det var rätt så skönt att komma hem och ta en varm dusch och få i sej lite mat efter fem timmars vandring i skogen. (Okej, det var en fikapaus med i den tiden också)
Gick in för stolpjakten idag. Dagens etapp gick över stock och sten i Slottsbron. Vi har vadat över myrar, bestigit Edsbonden från sjösidan, hoppat över krondiken, halkat på bergskammar, tagit oss genom tät vegetation och blivit rappade av en och annan gren... Känner mej som en riktig äventyrare :-)
När man går sådär, bara tar ut riktningen och älgar på, struntar i stigarna, så blir man ett med naturen, bokstavligt talat. Och då undrar jag, vad vill de där himla älgflugorna egentligen?? De bara landar någonstans på kroppen och kryper omkring och kittlas. Försöker man borsta bort dem så hänger de kvar för allt vad deras små ben håller. Irriterande! Jag vill inte ha några fler husdjur.
Blev lite vetgirig och gick in på wikipedia och kollade älgfluga, det skulle jag inte gjort, nu ogillar jag krypen än mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar