Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

tisdag 18 september 2012

Inskolning, orientering och LCHF

Det är vad jag håller på med nu.
Trollet har bytt förskola, hon har växt ur den gamla som var för barn upp till tre år. Det går riktigt bra måste jag säga, hon har väntat på det här, att få mer jämnåriga barn att leka med, det är härligt att se. Och vore det inte för allt jag måste lära "fröknarna" om diabetes så skulle inskolningen vara klar redan, hon fann sej till rätta efter första timmen :-)

Så har ju kommunen hängt på trenden med friskvård och startat en allmän orientering, kul!
Igår körde jag (vi) etapp ett och fann nio kontroller, lagom start tycker jag :-) Och det är faktiskt roligt att leta kontroller med hjälp av karta.

LCHF då... Måste ju testa i alla fall. Körde ihop sej redan till lunch igår när jag skulle äta med trollet på förskolan, spagetti och köttfärssås... Men, men, tog en tur till affären på eftermiddagen och fyllde på förråden med allsköns kött, grönsaker, ägg och grädde som ska avnjutas utan potatis, ris pasta...
Svårast tror jag blir frukosten som vanligtvis består av te och smörgås. I morse blev det omeletten från igår kväll.
Skulle nog behöva en meny...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar