Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 2 september 2012

Gick ju bra det där

En bil lastad med vänner och ungar drog till Stockholm på fredag eftermiddag. Fram kom de tillslut på kvällen till helgens hem på Lidingö, efter att ha tråcklat sej igenom innerstaden (det var den enda delen GPS:en kände igen.) Att middagen redan stod på bordet när vi kom fram vägde upp den sista timmens (kändes som en timme i alla fall) irrande i huvudstaden :-)
Meningen med resan var Tjejmilen! Och tro´t eller ej men vi joggade lätt runt banan, jag och fröken bubbel, tillsammans med 26000 andra hurtiga tjejer, i härligt svalkande regn.
Det var riktigt skönt att springa i regnet men det förtog lite av stämningen och start/målområdet på Gärdet var en enda stor lervällingsgryta...
Det har varit långt ifrån en lugn och stillsam vilohemshelg, så långt ifrån man kan komma ;-) men man kan inte vänta sej annat när man både ska springa Tjejmilen och har barn med sej, men trevligt har vi haft! Absolut! Och kul var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar