Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

onsdag 8 augusti 2012

Vansinnesutbrott

Ja det kommer en rejäl urladdning lite då och då, nu pratar jag om trollet. Får väl ett och annat stollryck jag med men inte i samma klass som hennes utbrott. Men jag förstår att det måste kännas skönt efteråt när man fått ur sej allt det där :-)
Idag var det tvätten som var den utlösande faktorn. Kom utifrån och skulle in, jag vek av ner mot tvättstugan istället för upp mot lägenheten. Det passade sej absolut inte och hon började gapa. Försökte som vanligt att resonera med henne men insåg att det var ingen idé så jag fortsatte mot tvättstugan. Tillslut kom hon efter och fick se att jag tagit ur HENNES kläder ur tvättmaskinen och då minsann hade hon fått nog!
Lägg in mina kläder i tvättmaskinen! Vrålade hon så jag trodde huset skulle rasa. Lite svårt att veta vad man ska göra i sådana lägen... Men som sagt, resonera var ingen idé. Bara att skynda sej göra klart och sen gå upp till lägenheten med en totalt vansinnig vrålande trollunge hängandes i kläderna. Och bara vi kom upp så dröjde det inte länge innan hon lugnat sej såpass att det gick att prata med henne igen. Lite kramar på det så var allt frid och fröjd igen. Och jag inbillar mej att hon kände sej lätt och fräsch inombords efter den urladdningen, som luften efter ett åskoväder :-)
Så nu dröjer det väl en stund igen innan nästa urladdning men kommer det gör den med all säkerhet.
Och får jag välja på rasande känsloutbrott och instängda känslor så väljer jag utan tvekan utbrotten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar