Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

onsdag 22 augusti 2012

Slutfikat

Ja nu får det va nog med fika för ett tag. För vari ligger logiken när drömmen om en försvinnande degklump runt midjan är så stark, att man till slut jagar sej själv uppför backen under joggingrundan, tills en smak av blod framträder i munnen och benen är mjuka och ostyriga som gelé, när samma dröm ändå är så klen att man timmarna innan proppade i sej bullar till fikat?
Hjärnan är ju inte inkopplad alls här :-)
Och varför gäller mina strikta lördagsgodisregler bara trollet och inte mej?
Jag får göra som Pippi Långstrump och säga till mej på skarpen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar