Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 27 augusti 2012

Skattens väktare

Den kan vara svart, röd eller brun, lömsk som få, hullingförsedda käftar som med lätthet borrar sej in i huden, efter att den bedövat dej förstås så du inte anar oråd. Den får ditt blod att flöda utan att koagulera och med sin saliv gjuter den sej fast som i cement. Det är skogens väktare, guldets väktare.
Jag tampades med två stycken sådana vilda bestar idag för att komma åt lite kantareller. Har jag tur räcker det till lite festliga varma smörgåsar imorgon kväll.
Hoppas trollet är nöjd med sin modiga krigare till mor, vid middagen såg hon mej utkämpa slaget mot de illvilliga getingarna (som också ville kalasa på vår middag) och nu ikväll när jag överlistade de lömska fästingarna som hängde med i kläderna. Torktumlaren är bästa vapnet har jag hört :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar