Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 22 juli 2012

Mormorhelg!

Mormor två dagar i rad hör inte till vanligheterna men den här helgen slog vi på stort :-)
Trollvandring i Mariebergsskogen på lördag blev en heldag som avslutades med de godaste grillade hamburgarna som jag ätit, L gjorde dem själv.
Trollvandringen var riktigt spännande tyckte mitt eget lilla troll, hon gillade trollen men ville gärna ha dem på lite avstånd. Bäst tyckte hon nog att det var när trollmor bjöd på trollsaft och trollkex i kojan.
Jag och mormor tyckte också det var bra men ska vi gå någon mer gång får det bli heltäckande kläder och hatt med myggnät för fy va myggor det bor i den där skogen!
Idag firade vi L:s födelsedag några dagar för tidigt för att trollets morbror med familj skulle kunna vara med också. Och trollet berättade för alla som (ville) höra allt som hon numer vet om trollen :-)
När vi kom hem igen var hon bara tvungen att ta en liten cykeltur innan vi gick in och det kan man ju inte säga nej till :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar