Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

tisdag 17 juli 2012

Inte så himla lätt!

När trollet klamrar sej fast runt halsen och vädjar med en treårings inlevelse:
-Gå inte mamma! Stanna hos mej, jag har längtat efter dej!
Då är det inte så himla enkelt att motivera varför man måste åka till jobbet! Särskilt inte när hon har lösningen på de flesta anledningar man drar upp också.
-Jag måste tjäna lite pengar så vi kan köpa glass.
-Du kan få mina pengar, jag har det i min plånbok, då kan vi köpa glass!
Och sådär håller vi på, till slut kommer hon på något roligare som hon och farmor ska greja med och så skickar hon iväg mej till jobbet :-)
Nu är det bara tre dagar kvar i alla fall, sedan blir det solsken i fyra veckor, för nu har vi gömt oss under paraply så det räcker för flera år framöver!

Fast en del platser är lika rogivande trots att man måste kika fram under ett paraply.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar