Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

lördag 7 juli 2012

Humör

Blev en riktigt bra dag idag trots att trollet vaknade på ett ljuvligt strålande vrångt humör och jag med tryckande huvudvärk. Hann med att dra runt dammsugaren under en av hennes protester då hon demonstrativt slog igen dörren om sej på sitt rum. Sen kom mormor och L med jordgubbar och glass som uppladdning för eftermiddagens fysiska kraftansträngning, premiären av Värmskogloppet :-) Väldigt trevligt arrangemang med en bana för de små, trollet sprang den, konstaterade efter idag att hon gillar att springa, gillar att få pris men hon gillar inte start och mål...
Så fanns det ju såklart en tjusig men jobbig bana för oss tokar som ville springa sex km. Och jag gillar både start och mål och att springa utför men inte uppför.
Café Liljenäs låg som tur var lägligt alldeles intill så man kunde ladda om innan hemfärd. Det måste vara kommunens, eller länets mysigaste café... Som sagt, en fin dag idag.

1 kommentar: