Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

fredag 6 juli 2012

Cyklist på egen risk

Att det inte är helt riskfritt att cykla det är jag helt på det klara med. Tycker till och med att det är lite otäckt att cykla hem från jobbet när jag slutat sent på helgerna men nu vet jag bättre. Det är för det mesta lugnt då, däremot att cykla hem från jobbet en fredag klockan fyra, det är förenat med livsfara!
Att prata om rusningstrafik i min lilla kommun känns ju löjligt men galet var det i alla fall. Folk var så upptagna av att handla helgmat på Ica och dryck på systemet så den där cykelbanan de korsade med bilen la de aldrig märke till än mindre de som använde sej av den. Priset i klassen noll koll går till personerna i bilen som parkerat mitt på cykelbanan och väntade med att öppna dörrarna till ögonblicket då jag skulle cykla förbi. Tvärnit blev det där...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar