Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

torsdag 14 juni 2012

Fin i håret

Att vara korthårig är ett väldans pass. Ena dagen är man hur nöjd som helst med frisyren och nästa dag är det helt plötsligt för långt för att få stråna att peka åt det hållet man vill. Hur kan det ske över en natt? Inte nog med det, man har ju såklart färgat håret också och då har man ju utväxten att hålla koll på. Den har en förmåga att slå till med full kraft de dagarna man vill göra sej lite fin, som idag när jag var med och firade att min bror tog studenten.
Nu var det ju han som tog studenten, hans stora dag och all uppmärksamhet riktades mot honom, så det var kanske ingen som såg tanten bredvid med platt frisyr och fulaste utväxten :-) Stolt över lillebror som till och med fick stipendium för att han varit duktig, är hon i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar