Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 4 juni 2012

Dä årner säj!

Så brukar jag säga, fast tydligen inte lika ofta som "förr". Är det kanske så att i takt med att ansvaret ökar så krymper utrymmet för att lätt och ledigt kunna säga just det, dä årner säj, som en äkta värmlänning?
Synd i så fall. Men jag känner nog så, att ju mer ansvar som vilar på mina axlar så vill jag ha kontroll, jag vill inte bara säga dä årner säj och sedan låta allt bero, jag vill ha en plan. Vill veta hur jag ska se till att det blir som jag tänkt.
Hur snopet blir det inte då när man lagt ner dagar på att fundera ut en plan, grämt sej för att man inte kan få alla bitar att falla på plats och så hux flux så bare årner dä säj! Inte alls enligt planen men mycket enklare.
Värmlänningen-Bekymmersrynkad planerare: 1-0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar