Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

lördag 5 maj 2012

Växlande väder och aktiviteter

Började dagen med en tur till Borgvik för fotoklubbens "fotomara". Kul! Vi fick tolv ord som vi skulle tolka fotografiskt med en engångskamera :-) Det skulle fotas i ordning efter listan och endast en bild/ord. Inte så lätt när man vant sej vid bekvämligheten med en digitalkamera där man både ser och kan göra om bilderna direkt om man inte är nöjd. Ska bli kul i alla fall att se resultatet.
Några av orden som skulle tolkas var vatten, cirkel, grön, järn...
Vi började fotomaran i behagligt solsken och rundade av med fika i snålblåst och en tendens till regn. Som tur är var vi ett gäng glada människor som deltog :-)
När jag kommit hem och tinat upp var det dax för nästa aktivitet, fick för mej att bilen skulle städas. Ut med dammsugare och en hink med vatten alltså. Trots att jag höll igång lyckades jag bli genomfrusen igen men bilen blev fin!
Nu har jag än en gång tinat upp och solen skiner igen, har jag tur ska jag snart smaska i mej lite gott grillat, har jag otur börjar det regna igen och jag får tugga i mej segt
 stekt :-)






Testade några motiv med min kamera oxå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar