Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 20 maj 2012

Stockholm tur och retur

Vilken kanonhelg! Har upplevt Stockholm på ett sätt som jag aldrig tidigare gjort. Jag har kommit dit förr med bil eller med tåg för att gå på Gröna Lund, delta i någon kurs eller shoppa. Det är ju en sak. Att anlända till Stockholm på motorcykel, det är något helt annat det! Och vad mycket man hinner med att se när man susar omkring sådär lätt och smidigt som bara man gör på en motorcykel :-) Jag kan nu rätta in mej i ledet bland alla knuttar som kört slingerbulten och fikat på café Rosenhill, jag har glidit upp och ner för Sveavägen som också är något man måste gjort om man varit i Stockholm på mc. Stockholm är så mycket mer än T-centralen, gamla stan och Skansen :-)
Som den upplevelsesamlare jag är känner jag mej nu mycket rikare.
Det hade aldrig blivit så bra om inte du varit med! Tack för det :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar