Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

fredag 11 maj 2012

Plötsligt händer det.

Nej jag har inte vunnit på triss, inte på något annat heller för den delen :-)
Jag syftar på trollet som apropå ingenting bestämde när jag hämtade henne på dagis idag att hon skulle lägga sej i sin säng ikväll. Klart du får sa jag men trodde kanske inte helt och hållet på det. Hon brukar alltid vilja lägga sej i min säng, höra en saga och somna där, sedan bär jag iväg henne till hennes säng. En lite omständlig procedur, särskilt nu när hon börjar bli lite tung. Men det har funkat bra.
Men som sagt, ikväll ville hon lägga sej i sin säng och höra sagan och somna där. Och hon gjorde det.
Det bara stärker mej i tron att barn är fullt kapabla till att känna själva när de är redo att bli lite äldre, ingen idé att skynda på! Hon bestämde själv när hon ville börja gå på toa istället för att använda blöja, utan tjat och nu bestämde hon att hon ska somna i sin säng. Enkelt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar