Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

tisdag 1 maj 2012

Om sej och kring sej

När jag var liten var det här en spännande dag, jag var med i majtåget som drillflicka. Vi var uppe tidigt på morgonen och marscherade runt efter att ha övat flitigt hela vintern. Jag tycker fortfarande att det är något visst med att höra musikkårens marschmusik, det rycker i drillhanden :-)  Den kritiska punkten under marschen var när vi skulle över Slottsbrobron, vi trissade upp varandra  såpass att vi var livrädda för att tappa drillstaven i sjön. Som tur var hände det aldrig :-)
Idag har jag inte sett skymten av något majtåg men broar har jag tagit mej över på lite olika sätt.
Först med bil över Älvenäsbron påväg till Fröken Bubbel, sedan tog vi oss joggandes över Klarälven ute på vår joggingrunda.
Efter ett lagom hårt träningspass begav jag mej hemåt för att byta fordon, motorcykel den här gången och sedan vidare till tredje och sista bron, i Värmskog.
Nu var det ju inte bron i sej som var målet utan själva resan genom vackert landskap. På snirkliga vägar tog vi oss till Arvika innan vi vände tillbaka till Liljenäs för att avnjuta en fika i eftermiddagssolen. Bra belöning för att ha tagit mej över så många broar utan att tappa något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar