Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 7 maj 2012

Humördiet

Fick tips på en diet efter förra inlägget. GGJH-dieten hette den visst. Står för Gröt-Ger-Jämnt-Humör. Går ut på att man ska käka en tallrik med gröt till frukost för att behålla samma (förhoppningsvis) goda humör som man vaknade på hela dagen.
Men vem vill ha ständigt samma humör?? Hur ska man då kunna njuta av det goda humöret om man inte har något dåligt att jämföra med? Det ser jag som något positivt att man har ett brett spektra av humör :-) Näe vet ni va, den dieten är inget för mej!
Enda dieten jag tänker följa är: ÄGOTH-dieten. (Ät-Gott-Och-Träna-Hårt) Så det så!
Det riktigt usla humöret håller jag i schack med rätt mängd sömn, resten behåller jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar