Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 21 maj 2012

Fy för vatten?

Brukar man inte säga det om katter, att de skyr vatten?
Jag har en katt som har missat det helt totalt. Drar jag igång duschen kommer han som en raket och sätter sej på badkarskanten, spolar jag i handfatet hoppar han upp och sätter sej där, bryr sej inte det minsta om att han blir sjöblöt. Likadant är det om jag sätter på vattnet i köket, då sitter han där direkt och lapar vatten direkt från kran. Lite i vägen bara när man ska skala potatis...
Konstig filur det där men go är han :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar