Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 13 maj 2012

Full koll?

Ibland så måste man stanna upp och ägna en funderare åt hur i herrans namn föräldrarna i en flerbarnsfamilj klarar av att ha full koll. Eller är det bara som jag tror att de klarar det? Ett barn kan visserligen vara fullt upp när man vill olika men i värsta fall går det ju alltid att lyfta upp ungen och bära iväg vart man vill. Två barn, där börjar det bli trixigt men man har i alla fall två händer. Fler barn ändå, där hänger jag inte med längre! Hur går det till när man ska gå iväg och handla t.ex, säg en mamma och tre ungar under fyra år. Eller fyra, fem ungar?
Var på kalas idag hos trollets kompis V som fyllde tre år igår. Han har en lillasyster som är ett år. De är inte många men de är olika. V är inte rädd för något och kan dra iväg på egna äventyr, trollet är lite mer försiktig, lillasyster vill gärna va med där det händer.
Vi drog i alla fall iväg till affären. Jag, trollet, V, lillasyster och deras mamma. V trampade iväg som skjuten ur en kanon på sin cykel, trollet hoppade efter lite försiktigt på sin sparkcykel, lillasyster ville för sitt liv inte sitta i vagnen. Hur gör man då om man är ensam vuxen?? Springer man efter V på cykeln så blir trollet ensam kvar på sparkcykeln och det vete tusan om det ens går att springa så fort med en liten tjej i kärran som absolut vill ställa sej upp... Vilken cirkus :-)
Min slutsats:
Ska man ha fler barn ska man vara två fullt engagerade föräldrar.
Vi har haft det roligt idag, jag och trollet. Hon gillar verkligen sin kompis V och det gör jag med. Hans mamma och syster med för den delen :-)

1 kommentar:

  1. På nåt sätt löser man det, jag hade tre, mellan fem och noll....
    Bor iofs på landet :)
    Det funkar, även om man inte alltid är två :)

    SvaraRadera