Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

torsdag 19 april 2012

Så är det väl alltid?

Sent omsider efter en lång dag på jobbet, en cykeltur hem och middag på det bestämde jag mej för att ta en snabbtur till Bergvik. Hade väl ingen större lust kanske men jag har bestämt att det får bli ett par nya löparskor i vår och så har jag sett en så fin klänning på H&M på nätet som jag ville prova innan jag köper den.
Drog alltså iväg. Provade skor på Stadium, joggade runt i butiken för att känna hur det kändes, hittade ett par helt perfekta, förutom att de var ett halvnummer för små.
Jaha.
-Det kanske finns ett par kvar inne i stan, kan inte riktigt lita på lagersaldot, men de har stängt nu, ring i morgon när de öppnar vet ja! Råder den klämkäcke försäljaren.
Visst, jag går vidare och letar efter klänningen men på H&M vet de inte vad jag pratar om, den finns nog bara på nätet.
Okej.
Slinker in en snabbsväng på nästa sportbutik för att se om de har "mina" skor där i rätt strl. Det har de! Prövar dem på löpbandet samtidigt som mitt löpsteg spelas in på film. Känns jättebra och steget kan inte bli bättre säger ännu en klämkäck försäljare.
Jag tar dem! Inte.
De visar sej vara en femhundring dyrare i den här affären och det kan jag inte förmå mej till att hosta upp.
Nästan i ren köppanik rusar jag in och köper tre par leggins till priset av två, det går ju åt och jag vill ju inte ha åkt till stan i onödan...
Sedan var det bara att köra hem igen.
Tänkte att jag får väl skicka efter den där klänningen då men icke, när jag hittat den och ska lägga i kundkorgen lyser det eldrött: slutsålt
Skorna kanske går att beställa på nätet! Vet ju vilken storlek jag ska ha ju!
Fast de fanns ju inte heller på nätet...
Tre par fina leggins har jag i alla fall, de var dock inte värda att spendera en hel kväll på Bergvik :-)
Såhär är det väl alltid? Åker man iväg för att handla något bestämt, då går det sällan vägen. Om man bara "råkar" hamna i sta'n, då hittar man hur mycket som helst. Konstigt.
Än har jag inte gett upp! Imorgon klockan tio ringer telefonen på Stadium i sta'n!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar