Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

torsdag 12 april 2012

Ny rutin?

Trollet vaknade tidigt idag, av sej själv, och var på strålande humör. Då är det bäst att passa på tänkte jag och vände på hela morgonrutinen. Hon blev alltså klar först helt utan protester sedan satte hon sej vid köksbordet för att rita. Mycket trevligt tyckte jag och satt alldeles för länge med frukosten...
Resultat: Inga långdragna diskussioner eller protester från trollet. Men jag var minst lika sen till jobbet idag och hann inte ens kamma håret först. Kort nytvättat hår som stylats av kudden är ingen vacker syn. Som tur är finns det i stort sett bara gubbar på mitt jobb och de bryr sej inte om sådant har jag hört :-)
Får väl ställa klockan en kvart tidigare på morgonen så blir det nog bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar