Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 30 april 2012

Lata dagar

Och ändå har jag hunnit jobba undan sådant där helgjobb, tvätta, städa och sådant. Betyder det att jag inte har så många måsten, eller bara att det flöt på bra?
Skön helg har det varit i alla fall och är det fortfarande.
Mest spännande: närkontakt med en kotte, trollet vågade t.o.m. klappa den :-)
Minst spännande: trollets febersläng på lördag, bara på lördag som tur var och inget mer än feber.
Sämsta sovmorgon: lördag, trollet väckte mej fem. Fick mycket med av dagen i alla fall!
Bästa sovmorgon: söndag, vaknade åtta av mej själv. Det konstiga är att de få gånger trollet sover längre än mej oroar jag mej ända tills hon vaknar för att det har hänt henne något... En moders roll? :-)
Mest imponerande: mina småbröders konster på studsmattan idag! Hälsade på hos mellanbrodern som fyllde år för några dagar sedan. I hans trädgård står en jättestor studsmatta och vi var ju tvugna att visa hur duktiga vi var på att hoppa, jag och trollet. Mina bröder ville inte vara sämre så när vi tröttnat tog de över arenan. Vi satt på läktarn jag och trollet och beordrade den ena konsten efter den andra och vi imponerades av att de lyckades med allt från piruetter till olika voltserier.

I morgon är det första maj, då ska man väl ut och maja, eller?

Efter bus med oss slurpade kotten i sej en hel skål med vatten :-)

1 kommentar:

  1. Vilken mysig liten vän :)
    Önskar jag hade en igelkott på min tomt, de håller undan orm, tror jag :)

    SvaraRadera