Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

söndag 8 april 2012

Gnäll

Har ägnat förmiddagen åt kattstudier. Blir inte klok på varför de börjat gnälla så på morgonen. Min teori såhär långt är att de bara testar ett nytt sätt att påkalla uppmärksamhet. Jag stänger ju dörren in till sovrummet när jag sover, katterna är jättemysiga men jag vill inte ha en runt huvudet när jag sover. I början, när jag inte kom ut så fort de hört att jag vaknat, så krafsade de envetet på dörren. Lika envetet låg jag kvar tills de slutat så de inte skulle få för sej att det fungerade. Nu har de väl kommit på det och testar en ny metod, oavbrutet klagande jamande. Måste säga att det är effektivt! Men jag tänker inte gå på deras trick, hur gärna jag än vill gå upp och få tyst på deras gnäll så ligger jag kvar tills de ger upp... Hoppas det är snabbt övergående :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar