Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

onsdag 4 april 2012

En hyllning

Det finns ett ställe jag åker till ibland. Det är kul att åka dit för man vet aldrig vad som ska hända mer än att man kommer ha det trevligt, man blir bekräftad och det är socialt. Bäst av allt man känner sej mycket finare när man åker därifrån.
På det här stället är det rörigt, på ett hemtrevligt sätt, det är relativt mycket folk i omlopp och luften är full av bollar. Rummet sjuder av positiv energi som smittar av på de som är där... Inte precis alla kanske, en del blir istället stressade. Men jag har lärt mej nu, man åker bara dit när man har gott om tid.
Stället är ett enmansföretag och ägaren är... *fanfar* ...min frisör!
Hon är helt fantastisk, hon fixar inte bara håret precis som man vill ha det utan att man visste det själv, hon är också make-up artist, hudterapeut, kosmetisk tatuerare, piercare och en fenomenal försäljare av alla sorters tillbehör. Dessutom ensamstående småbarnsmor!
Det tar tid när man är där för hon utövar alla roller samtidigt och har flera kunder i taget men kan också konsten att föra samtal med alla samtidigt och få alla att känna sej delaktiga i konversationen.
Idag blev jag klippt och färgad, sen blev jag "utkastad" från salongen med en efterbehandling i håret som fick verka under tiden som hon själv hämtade sin dotter på dagis. Har aldrig hänt mej någon annan stans men här är det inget konstigt, det tycker varken hon eller jag :-)
Som om hon inte hade nog med roller så presenterade hon idag en ny, medan jag satt där i stolen med färg i håret så gav hon mej en katalog med Tupperware, hon förklarade att det bara var att säga till om det var något jag ville beställa. Hon pekade givetvis ut alla grejer hon själv hade som man bara inte kunde klara sej utan :-) Genialt! Vart ska man kränga Tupperware om inte på en frisersalong?
Jag är full av beundran för den här tjejens energi som jag inte kan bli annat än smittad av.
Väl värd en hyllning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar