Om mig

Mitt foto
En biker är jag visst det med den betydelsen att jag gillar att susa fram på vägarna om somrarna med solen i ryggen, doften av koskit i näsan och dånet av motorn och vinden i öronen, med eller utan särskilt mål för resan. Men jag är också mamma till två små underbara flickor, sambo med en ståtlig karl och matte till två lurviga katter. Här skriver jag vad helst som faller mej in bara för att jag tycker om att skriva.

måndag 9 april 2012

Det var det

Då var den långhelgen slut. Jag är väl knäpp men det ska bli skönt att gå till jobbet imorgon :-)
Pratade med en kvinna för ett tag sedan, hon hade nyss passerat 65 år, hon hade inga som helst planer på att pensionera sej. -Vad ska jag göra det för, sa hon, jag trivs med mitt jobb, tycker det är roligt, skönt att komma upp på morgonen och ha någonstans att gå. Och ju äldre jag blir ju mer egoistisk blir jag så jag vägrar att flytta på mej för någon yngres skull! Däremot hade hon längtat efter pension i fyrtioårsåldern... Jag längtar i alla fall inte dit. Varför ska man längta efter att bli gammal? Och vad ska man göra med all ledig tid? Tror inte det hjälper att man har många intressen, det är nog svårt ändå att fylla ut sju dagar i veckan, 365 dagar om året om man är van och tycker om att ha fullt upp.
Nä tacka vet ja att va heltidsarbetande småbarnsmamma mitt i livet... typ :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar